Sunday, September 7, 2014

PENIPU LAKNAT

(di tulis oleh Ustaz Ibnu Batoota)

Bila google tentang scammers online....

Rupa-rupanya memang ramai penipu bisnes online kat internet ni.....

Yang menariknya penipunya kebanyakannya orang yang SAMA.... dan repot dah dibuat, tapi tak ada apa-apa tindakan..... (biasalah tu)

Antara nama yang "famous" menipu online yang saya jumpa di google ialah Stephen anak Anthony.... entah dah berjuta kot tipu duit orang....

Takpelah, dia kapir... memang dia tak "percaya" bahawa mencuri itu SALAH dan HARAM.....

Tapi yang lebih menyedihkan, ramai nama-nama penipu online yang keluar di google adalah orang Islam....

Tahun lepas, saya pun kena tipu, ada orang nak jual hp, mintak saya promot, lepas saya promot, jual hp macam biasa kat follower saya, semuanya ok...

Tapi bila dah ramai order, duit banyak masuk, si laknat dunia akhirat tu tak bagi hp nya kat customer yang merupakan followers saya....

Kena tipu sampai cecah puluh ribu....

Dan saya pulak tak boleh buat apa-apa, sebab saya cuma tolong promot dan iklan sahaja.. tak makan komisen apa pun... just nak tolong sesama Islam... tapi penipu yang bernama Syed Hasbullah (kalau google nama dia, akan keluar banyak komplen tentang penipuan dia, siap ada yang buat web page untuk dedah penipuan dia) ni memang suka makan duit haram, bagi anak bini makan duit haram, keturunan dia pun jadi darah daging haram dan jadi sampah masyarakat...

So atas sebab tu lah saya TIDAK MAHU LAGI IKLAN SESIAPA PUN yang saya tak kenal personally di fb saya ni...

Ramai yang inbox dan wassap saya minta tolong promot bisnes diorang, ada yang suruh mintak derma, ada yang suruh itu ini sebab mereka lihat saya ramai followers... jadi nak amek kesempatanlah....

Tapi semuanya saya TOLAK samada dengan cara diam buat bodo atau pun saya jelaskan baik-baik.... sebab saya tak mahu lagi sampah-sampah masyarakat pemakan duit haram mengambil kesempatan atas nama saya untuk lakukan aktiviti haram mereka....

Kalau ada saya promot bisnes atau mintak derma untuk sesebuah institusi tu... tu maknanya saya kenal orang tu personally dan trusted....

Tahun lepas jugak, try buat bisnes baju dengan sorang kawan, kena tipu pulak dengan kilang... duit dah masuk, tapi kilang tak bagi baju... bila didesak, kilang tu bagi baju design macam lain... kena tipu lagi.. kesian follower saya yang dah bank in duit, jadi masalah bagi diorang... sampai ada yang belum setel sampai hari ni...

Time penipuan ni semua berlaku... saya masih di Afrika.... saya tak dapat lihat sendiri atau setel sendiri masalah tu.... sebab jauh...

Jadi saya memohon maaf kepada mangsa-mangsa penipuan tu semua...

Saya pun tak tahu kalau masih ada yang belum setel dan dia "diamkan" perkara ni sambil berdendam dengan saya sebab anggap saya "penipu".....

So saya mintak, kalau saya masih ada berhutang pada sesiapa walaupun SATU SEN... tolong sangat-sangat tuntut.....

Saya tak mahu sentuh langsung duit riba, duit kena tipu, duit hutang "tak sedar" dan lain-lain duit haram yang lain....

Sejak saya dah balik Malaysia ni....

Semua bisnes saya dikelolakan oleh saya SENDIRI yang dibantu oleh adik dan bidadari saya....

Bisnes saya sah disisi undang-undang Malaysia, didaftarkan atas nama Batoota Enterprise dan ada akaun syarikat sendiri.....

Jadi insyaAllah sejarah tak akan berulang.... dengan izin Allah... saya akan pastikan syarikat rasmi saya beri servis yang baik dan boleh dipercayai....

Apa-apa barang yang didapati aib padanya, boleh dipulangkan kepada kami dan kami terima dengan sukahati kerana fadhilatnya besar sekali...

Sekiranya anda tak berpuas hati dengan barang yang saya jual (contohnya barangan "indah khabar dari rupa"), saya dengan penuh senyuman dan sukahati yang amat akan bagi money back guarantee selepas barang itu anda pulangkan pada saya....

Saya sangat sayang pada Rasulullah dan berusaha untuk mengikuti semua sunnah-sunnah baginda.... tentu sekali sunnah baginda dalam berniaga juga saya junjung dan cuba amalkan sebaik-baiknya.....

Sekiranya barang lambat sampai selepas pihak saya SUDAH pos.... itu sebenarnya benar-benar di luar bidang kuasa kami..... sebaliknya itu tanggungjawab pejabat pos... kami hanya mampu telefon diorang dan minta diorang jangan susahkan customer kami sahaja (dan kami tahu, mereka akan bagi alasan itu ini dan alasan itu SAMA).... jadi saya harap kalian tak marah pada saya kalau barang lambat sampai sebab itu BUKAN SALAH KAMI.....  totally out of my control.....

Saya sangat sedih apabila membaca tentang penipu-penipu online yang makan duit haram hari-hari tanpa rasa bersalah....

Duit haram itu masuk ke badan mereka dan jadi darah daging mereka... bila mereka kahwin, air mani yang mengandungi darah haram itu membentuk "manusia" yang dipenuhi sel-sel hasil haram... akhirnya, timbullah generasi sampah masyarakat daripada baka-baka "failed" ni yang merompak, meragut, merogol dan sebagainya...

Tak hairanlah kalau kita tengok budak-budak zaman sekarang punya tahap kebo***an memang high class.... (kalau tak percaya, cuba check post-post saya yang lalu tentang budak sekolah rendah sain kontrak tukar pasangan cinta luar nikah/cinta haram/couple/islamik couple/couple cilik dan apa jua jenama untuk aktiviti haram dan tidak bermaruah tu)

Sebabnya? Mak bapak makan duit haram, makan duit riba, bagi anak makan duit riba, duit haram, anak membesar dengan duit riba duit haram..

Maka lahirlah generasi hyper ***** yang tak kenal lagi siapa tuhan siapa syaitan.

Kemudian bila masalah menimpa... mula nak tagih simpati dari Allah...

Dan bila Allah tak makbul doanya (sebab perut penuh dengan benda haram), dia marah pada Allah dan jadi pulak kes murtad dan kes bunuh diri....

Semuanya bermula daripada MAKAN DUIT HARAM....

Please.... stop being stupid....

KAMI BENCI PENIPU LAKNAT.

No comments:

Post a Comment